انواع دودکش انواع کلاهک موارد ایمنی دودکش ها

انواع دودکش انواع کلاهک موارد ایمنی دودکش ها

هر کدام از تجهیزات گرمایشی نام برده برای تداوم کارکرد خود نیازمند اکسیژن تازه و خروج دی اکسید کربن تولید شده از فضای داخلی دستگاه کلاهک دودکش هستند. از این رو نقش دودکش و کلاهک آن در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است. در صورتی که علاقه‌مند به آشنایی با انواع دودکش و کلاهک‌های متنوع دودکشی هستید؛ تا انتهای این مطلب همراه شرکت صنعتی نظری باشید. از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در جابجایی گازها در سیستم هوا گرمایشی می‌توان به قطر، اندازه، جنس، ارتفاع و کیفیت دودکش اشاره داشت.

کلاهک دودکش وظیفه جلوگیری از ورود هرگونه شی و جاندار مزاحم در سیستم انتقال گاز را ایفا خواهد نمود. از آنجایی که شناسایی این کلاهک دودکش نشان می دهد که ظاهر و ساختار این درپوش دودکش از نوع اچ لاتین است که توسط پایه ای که به این اچ متصل است به کلاهک دودکش منتقل می شود و از آنجا به داخل لوله تخلیه می شود. تمامی بخش های این کلاهک دودکش کروی و استوانه ای بوده و از 4 قطعه کروی تشکیل شده است که به اصطلاح می توان آنها را به صورت جمعی به هم وصل کرد و درست در قلب کرونری مونتاژ کرد. فاصله بین تاج کلاهک دودکش زبان چینی و پایه آن باید به گونه ای باشد که مانع از عبور دود و آلودگی و جلوگیری از عبور آب و باران و برف نشود.

  • یکی از بهترین دلایل برای قرار دادن درپوش دودکش مربعی چینی، کاهش رطوبت خانه است.
  • البته این کار باید کاملا مهندسی شده و طبق اصول صورت گیرد تا کارکرد خود را به خوبی انجام داده و اسباب سلامتی و آسایش ساکنین را فراهم نماید.
  • اما در شرکت‌های صنعتی و کارگاهی جهت تداوم فعالیت نیازمند گرما بالا بوده و استفاده از کوره امری مهم به‌شمار خواهد رفت.
  • کلاهک دودکش چینی با طرح چهارگوش نیز همانند مورد قبلی بوده و تفاوتی با آن ندارد.

کلاه های چهارگوش که سطح مقطعی به شکل مربع دارند معمولا برای موتورخانه ها، شومینه ها یا بخاری های گازی مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که دودکش ها همیشه در معرض دید هستند، آب باران، برگ ها، پرها و همه چیز ممکن است در آنها بیفتد و ایجاد شود یا باعث آسیب شود. درپوش دودکش از داخل دودکش و داخل خانه شما در برابر آسیب های جوی و آفات در فضای باز محافظت می کند. اکثر مردم ترجیح می‌دهند هنگام دربندی دودکش، یک متخصص استخدام کنند، اما شما می‌توانید از نظر فنی کلاهک را خودتان نصب کنید. یک تاج خوب و جامد باید 5 سانتی متر ضخامت داشته باشد (در نازک ترین نقطه). از زمان‌های قدیم استفاده از هیزم برای ایجاد آتش و گرما در بین انسان‌ها مرسوم بوده و رفته‌رفته با پیدایش سوخت‌ها فسیلی و پاک امروزی سیستم حرارتی منازل و مشاغل تغییر نمود.

در صورتی هم که ضخامت ورق کلاهک کلبه ای بیش از یک میل باشد جهت نقاط اتصال از جوش co2 استفاده می گردد. این درپوش وارداتی متکی به هزینه تغییر جهانی در نتیجه واردات آن از یک کشور دیگر است. تغییر در ارزش دلار، ارزش یک کلاهک دودکش ژاپنی مربع را تغییر خواهد داد. دودکش چینیآب دودکش می تواند به پارتیشن ها، بال ها و حتی اتصالات دودکش آسیب برساند.

از کجا تمام محصولات سیستم گرمایشی ساختمان را بخرم؟

از کلاهک گردان بیشتر در تهویه جریان هوای نامطبوع انبار، فروشگاه، سرویس بهداشتی و کارخانه استفاده خواهد شد. این کلاهک با ساختار ویژه خود، از یک صفحه مدور با تعداد زیادی پره تشکیل شده و با وزش باد به گردش در خواهد آمد. بدین‌ترتیب علاوه بر حفاظت از ورود هرگونه شی و جاندار خارجی به مسیر دودکش و سیستم هوارسانی به جابجایی هوا نیز کمک خواهد کرد. دود خروجی از دودکش عمدتاً از مکش ناشی می شود زیرا فشار خوش بینانه ایجاد شده روی سقف علاوه بر گردش هوای سوزان در بالای آن است. حال، چه یک باد قوی یا طوفان رخ دهد، با تکیه بر مسیر و عمق باد، این فشار خوش بینانه ممکن است دقیقاً به یک فشار نامطلوب در داخل دودکش تبدیل شود، در صورتی که دود ناشی از وسایل خانه سوخته بنزین تخلیه نشود. با این حال، بدون ایمنی دودکش، احتمال گرفتگی لوله ها به مرور زمان افزایش می یابد.

قیمت کلاهک دودکش

نکته ی مهمی که باید رعایت کرد این است که همه ی اجزای کلاهک، باید دارای قطری هم اندازه با لوله اصلی دود کشی که دود از آن خارج می گردد، باشند. به این دلیل که اگر قطر کلاهک دود کش کوچک باشد باعث خفه شدن مسیر و ایجاد اختلال در جریان مکش دود، از کلاهک دود کش می شود. از استفاده کردن تبدیل هایی که قطر آن ها نسبت به قطر لوله ی اصلی کمتر می باشد جدا خودداری کنید، ولی استفاده کردن از تبدیل هایی برای اینکه قطر لوله ی کلاهک دودکش را بزرگتر کنید مشکلی ندارد. این مدل از کلاهک دودکش را از ورق های گالوانیزه، سیاه، روغنی، رنگی و همچنین استیل تولید می کنند. ضخامت ورق کلاهک دودکش به قطر کلاهک مربوط می شود یعنی هر چقدر قطر بیشتر باشد ضخامت ورقی که که برای ساختن کلاهک دود کش استفاده می شود بیشتر می شود. اگر از ورق های روغنی و سیاه برای تولید کلاهک دود کش استفاده می کنید برای جلوگیری از زنگ زدگی و همچنین داشتن عمر طولانی، باید سطح آن را با استفاده از رنگ کوره ای رنگ آمیزی کنید.

کلاهک موتورخانه، دودکش موتورخانه

پکیج‌های کندانس به نسبت سایر تجهیزات گرمایشی از حرارت کمتری برخوردار بوده و دودکش‌های PVC لوله‌ای مناسب جهت اتصال بخش‌ها مختلف این پکیج است. همچنین اگر قرار باشد کلاهک ژاپنی روی یک مقطع چهارگوش کاور شود ابعاد پایه را به میزان نیم سانت از هر طرف بزرگتر در نظر گرفته میشود که به راحتی بر روی مقطع مورد نظر کاور شود. برای اینکه پایه ی کلاهک بیش از اندازه بر روی مقطع مکعبی فرو نرود از فاصله ۵ سانتی از لبه ی پایین، در محیط داخلی پایه یک نبشی چرخانده میشود تا پایه کلاهک کلبه ای بیش از حد بر روی مقطع مکعبی فرو نرود. ابعاد این کلاهک پشت بامی بر اساس سفارش کارفرما و بنا به موقعیت مکانی می تواند دارای سایزهای متنوعی باشد. در واقع هیچ محدودیتی در ساخت و تولید کلاهک کلبه ای به لحاظ ابعاد و تعداد وجود ندارد. معمولا کلاهک کلبه ای از سه قسمت پایه، گریل های موازی و کلاه بام تشکیل می شود که ارتفاع پایه بصورت استاندارد در حد ۳۰ سانت و تعداد پره ها ۴ عدد می باشد.