انکر بولت چیست؟ نحوه نصب انکر بولت مرکزآهن | elitarchgroup

انکر بولت چیست؟ نحوه نصب انکر بولت مرکزآهن | elitarchgroup

این نوع انکر‌ها ظرفیت باربری بالایی دارند و می‌توانند بارهای دینامیکی را نیز تحمل کنند و در فواصل کمی ‌از لبه مصالح پایه نیز نصب شوند. این است که می تواند در حفره ها یا مصالح بتنی تا ضخامت 5سانتی متر FHY-اصل فعالیت انکر استفاده می شود، که این موضوع تضمین بالاترین انعطاف پذیری و نصب آسان را می دهد. لبه برجسته این انکر از فرورفتن بیش از حد آن در داخل سوراخ جلوگیری میکند در نتیجه نصبی بی دردسر را فراهم می کند. هندسه بهینه سازی شده انرژی نصب را کاهش داده و امکان استفاده در فضاهای باریک و سخت را مقدور می سازد. رزوه داخلی با تمامی پیچ های استاندارد و یا رادهای رزوه ای منطبق و سازگار می باشد. بسته به انکربولتی که انتخاب می‌کنید، این ابزار قادر به تحمل باری بین 10 الی کیلوگرم خواهد بود.

انکر بولت ها معمولا طبق استاندارد آمریکایی ASTM و در سایز 1 / 2 الی 4 اینچ تولید می شوند و بصورت خود رنگ و یا گالوانیزه گرم تحویل می شوند. انکربولت طبق درخواست مشتریان می تواند از جنس استنلس استیل نیز تولید شود. انکربولت ها چهار مشخصه دارند که در تولید و سفارش مدنظر قرار میگیرد. این روش، همانطور که از اسم آن پیداست، ترکیبی از روش های چفتی و اصطکاکی است که باعث گیرایی بالای انکر با مصالح پایه می شود؛ در نتیجه می توان گفت که ظرفیت دینامیکی و باربری در این روش بسیار بالا است. انکر بولت در واقع نوعی بست است که برای اتصال اجسام مختلف به سنگ و بتن و مصالح دیگر استفاده می شود. انکر بولت امروزه در اندازه ها و در برندهای مختلفی تولید و به فروش می رسند.

انکربولت مکانیکی یا رول بولت (Roll Bolt)

در یک دسته‌بندی کلی انکر بولت‌ها از نظر نحوه برقراری اتصال در دو دسته انکر بولت مکانیکی و انکربولت سفت کاری شیمیایی قرار می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ما با عنوان نحوه استفاده از انکر بولت مراجعه فرمایید. انکربولت مکانیکی به انکر بولت‌هایی گفته می‌شود که عملکرد مکانیکی دارند و عملیات انتقال بار توسط آن‌ها به شیوه مکانیکی صورت می‌گیرد. این انکر بولت که برخی از افراد به آن رول بولت هم می‌گویند، سرعت نصب بالایی دارد؛ اما در عمق کاشت با محدودیت‌هایی همراه است. انکرهای شیمیایی با نام ‌های چسب کاشت و چسب بتن نیز شناخته می‌ شوند.

  • از انکربولت ها در پروژه های مختلف صنعتی و ساختمانی، ازساختمان های معمولی گرفته تا سدها و نیروگاه های اتمی استفاده می شود.
  • همچنین سنگ ‌های طبیعی، سرامیک، سفال، گرانیت و غیره قابلیت این را دارند که به انکر بولت مجهز شوند.
  • به عنوان یک محتوانویس، مهم‌ترین دغدغه‌ام رضایت شما عزیزان و کیفیت کار هست و توجهم روی نتیجه‌ی مطلوب مقالات متمرکز هست.
  • اما آنچه مهم است انتخاب انکر بولت بر اساس نوع عملکرد، اندازه، ظرفیت بار و محدودیت‌های نصب است.
با توجه به این اظهارات تغییر عمق کاشت فقط در مورد انکر بولت‌ های شیمیایی امکان‌ پذیر است و انکر بولت‌ های مکانیکی این قابلیت را ندارند. انواع بسیاری از پیچ و مهره‌های لنگر متشکل از طرح‌هایی که مختص شرکت‌های تولیدی هستند وجود دارد. همگی شامل یک انتهای پیچ خورده و به نخ کشیده هستند که در آن یک مهره و واشر می‌تواند به محموله‌ی خارجی وصل شده باشد. پیچ و مهره‌ی لنگر به طور گسترده در انواع پروژه‌ها از ساختمان‌های استاندارد تا سدها و نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده شده است. آن‌ها همچنین می‌توانند برای اتصال صفحات نشانده شده به طور محکم هنگامی که با یک عنصر سازه‌ای فولادی استفاده شدند مورد استفاده قرار بگیرند. همان طور که در شکل دیده می‌شود بسیاری از طرح‌ها شامل یک پیچ استاندارد با یک سر شش ضلعی است که در بتن مرطوب قبل از آن‌که تنظیم شود جای گرفته است.

تفاوت بین انکر بولت و رول بولت