تزریق ژل در جوان‌سازی کدام نواحی صورت و بدن کاربرد دارد؟ بهترین برند ژل کدام است؟

به همین دلیل باید از پزشک متخصص باتجربه و حرفه‌ای مشاوره گرفته و از مناسب بودن این مدل مطمئن شوید. دکتر حمیدرضا خراسانی عضو جامعه بین‌المللی جراحان پیوند مو با بیش از ۱۷ سال سابقه کاشت مو و ابرو در ایران است. همچنین هر پزشک ممکن است دستمزد متفاوتی برای خود در نظر بگیرد. به طور کلی این قیمت بر اساس خدماتی که ارائه می‌شود تفاوت دارد. اما می‌توان گفت عواملی وجود دارند که بر روی هزینه‌های تزریق ژل تأثیر گذارند. معمولا تزریق ژل به افرادی که سابقه تبخال دارند، توصیه نمی‌شود.

اغلب خانم‌ها برای درمان چین‌وچروک‌هایی که براثر افزایش سن بر روی پوست خود می‌بینند، روی به انجام این عمل می‌آورند منتها باید قبل از انجام به نکات بسیاری دقت نمود. هرچند که شما می‌توانید نتیجه اولیه تزریق ژل را بلافاصله پس از تزریق مشاهده کنید؛ اما برای دیدن نتیجه اصلی باید تا زمان برطرف شدن عوارض صبر کنید. عوارضی مانند قرمزی، التهاب، تورم و کبودی معمولا پس از سه روز برطرف می‌شوند و شما می‌توانید نتیجه را در ناحیه تزریق مشاهده کنید.

تزریق ژل برای چه کسانی مناسب است؟

اقدامات متعددی برای افزیش حجم دهی به بافت های صورت و نیز از بین بردن و کاهش چین های سطحی و عمقی صورت انجام می گیرد. این اقدامات شامل تزريق پر کننده ها یا فیلرها filling agent یا همان ژل و نیز تزريق چربى يا هستند. در ضمن اثر عمل تزریق به 3 الی 7 روز زمان نیاز دارد ولی برای مشاهده نتیجه بهتر باید حدود 2 هفته صبر نمود. مدت‌زمان اثر نیز به‌طور میانگین بین 3 الی 4 ماه می‌باشد و باید برای اثرگذاری مجدد تزریق انجام گیرد. چراکه خطوط اخم کم‌کم به وضعیت قبل برمی‌گردد و بعد از چند بار تزریق اثر بوتاکس بیشتر باقی می‌ماند و فواصل بین تزریق‌های مجدد طولانی‌تر می‌گردد.

فیلر پوستی برای پر کردن خطوط ماریونت گزینه بسیار خوبی است. اسکالپترا اولین فیلر مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا است که برای پر کردن حجم از دست رفته صورت افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی به کار می‌رود. اگر می‌خواهید ژل تزریق کنید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که نسبت به انتخاب برند ژل یا موارد این چنینی که معمولاً ذهن متقاضیان را درگیر می‌کند، ارجحیت دارد. تزریق فیلر نیازی به عمل بیهوشی، جراحی، بیمارستان ندارد و بدون درد و خونریزی در کمتر از یک ساعت توسط پزشکان ماهر انجام می‌شود.

بهترین ژل لب ظاهر بزرگ و طبیعی تری به لب ها می دهد و با کمترین عوارض جانبی، واکنش معکوس یا نتایج ضعیف همراه است. هزینه تزریق ژل به دستمزد پزشک برای تزریق و از آن مهمتر، مقدار و قیمت ژلی که قرار است مورد استفاده قرارگیرد؛ تزریق ژل با بیان ساده دارد. در برآورد هزینه تزریق چربی، دستمزد پزشک اهمیت بیشتری دارد و پس از آن میزان چربی مورد نیاز در هزینه‌ها تاثیرگذار است. به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق گفت هزینه کدام روش بیشتر یا کمتر است.

این نوع فیلرها را باید با توجه به عواقب و عوارض آن انتخاب کنید. از بین تمام فیلرهای دائمی تنها دانه‌های پلی متیل متاکریلات مورد تایید FDA است. قیمت تزریق ژل دائمی در طولانی مدت نسبت به نوع موقت کمتر است اما ریسک عفونت و آسیب بیشتر است. تزریق ژل یکی از بهترین راه‌ها برای حجم‌دهی به صورت است. بخصوص تزریق ژل برای صورت لاغر که تاثیر شگفت انگیزی دارد.از ژل‌ها و فیلرها می‌توان برای برجسته کردن لب‌ها، گونه‌ها و چانه استفاده کرد.

دوران نقاهت و بهبودی پس از انجام تزریق ژل

ملاک انتخاب برای انجام دادن این عمل زیبایی، فقط قیمت فیلر و ژل نباشد، باید همه موارد را باهم مدنظر قرار دهید. قبل از تزریق ژل باید به میزان کافی آب بنوشید تا تاثیر ژل تزریق شده در محدوده مورد نظر، بهتر مشخص گردد. تا حد امکان ناحیه تزریق را خیس نکنید؛ برای شستشوی این ناحیه می‌توانید از شوینده‌های ملایم یا ژل‌های شستشو استفاده کنید. هرگز برای تسکین درد خود از داروهای ایبوپروفن و ژلوفن استفاده نکنید؛ در صورت نیاز می‌توانید با توصیه پزشک استامینوفن مصرف کنید.

تزریق ژل در جوان‌سازی کدام نواحی صورت و بدن کاربرد دارد؟ بهترین برند ژل کدام است؟

هنگامی که کلاژن کاهش می‌یابد و تجزیه می‌شود، خطوط ظریف و فرورفته‌ای روی صورت پدیدار می‌گردد. ۲- یک روز پیش از تزریق فیلر شروع به مصرف آنتی‌بیوتیک کنید. تزریق ژل به باسن برای افزایش حجم یک عمل ایمن محسوب نمی‌شود. تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های حجیم کردن صورت است.

این بی حسی به مدت 45 دقیقه اثر خود را روی لب حفظ می کند به همین دلیل در هنگام خوردن غذا ممکن است دچار گازگرفتگی شوید و به لب آسیب بزنید. در این مدت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا بی حسی از بین برود. در هر یک از این موارد باید میزان مصرف ژل و هزینه بیمار را مدنظر قرار دهیم. اخیرا تعداد مراجعینی که قبلا تزریق ژل لب انجام داده اند وناراضی هستند زیاد شده اند. قبل از هر گونه تزریقی باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد مورد توجه قرار گیرد. در ناحیه‌ای که عمل تزریق ژل ازآنجا انجام‌ شده است ممکن است کبودی خفیفی مشاهده شود که معمولاً بعد از گذشت 2 تا 3 روز پس از تزریق فیلر برطرف خواهد شد.

  • این امر منجر به کاهش حجم و حالت کشسانی پوست از جمله کاهش حجم گونه‌ها و افتادگی آنها می‌شود.
  • از تزریق ژل برای پاک کردن خطوط لبخند که بر اثر انقباض زیاد در طول سالیان در اطراف دهان ایجاد می شود، افتادگی گونه ها و اصلاح جای زخم و آکنه ها استفاده خواهد شد.
  • اصلاح خط لبخند و خطوط اطراف بینی و دهان که بیشتر به خطوط پرانتزی معروف هستند.
  • استفاده از کمپرس سرد به مدت 24 ساعت به منظور کاهش التهاب، قرمزی، تورم و در مواردی کبودی ضروری است .
  • تزریق اسید هیالورونیک در بهبود قوام پوست و پر کردن فرورفتگی های آن موثر است .
  • برخی از کاربردها هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته‌اند؛ ولی ایمنی و تاثیر بسیار زیادی دارند.