تکنیک های آماده کردن سایت برای تبلیغات در گوگل ادز یا گوگل ادوردز (2022)

در صورتیکه شما یک آژانس مسافرتی داشته باشید، چه اشکالی دارد که این 1000 نفر، سایت شما را هم در بین نتایج جستجو ببینند و تعداد زیادی از آنها وارد سایت شما شوند؟ اگر یک وبسایت دارید که در آن محصول یا خدماتی را میفروشید، اگر میخواهید برای سایت خود ترافیک هدفمند ایجاد کنید و یا کمپینهای تبلیغاتی فوقالعاده تأثیرگذار داشته باشید تبلیغات در گوگل و انحصاراً گوگل ادوردز یکی از بهترین روشهایی است که در تبلیغات اینترنتی وجود دارد. بنابراین لزوما هر وبسایت یا اپلیکیشنی که هزینه و قیمت بیشتری را پیشنهاد بدهد، نصب اپلیکیشن یا رتبه بهتری را نحوه کار با گوگل ادز دریافت نمیکند. هزینه تبلیغات گوگل ادز با کدام واحد ارزی صرفه بیشتری دارد؟ تبلیغات نمایشی هرماه 180 میلیون بار نمایش (ایمپرشن) دارد. Google Adwords تنها روش تبلیغ در گوگل نیست ولی مهمترین و پربازدهترین روشی است که کاربران بسیار زیادی در دنیا از آن استفاده میکنند و ماهانه چندین میلیون و شاید میلیارد دلار صرف این سیستم میشود.

درامد از گوگل ادز

مهمترین مزیت این کمپینها این است که شما درست در همان زمان که کاربر به دنبال خدمات و محصولات شما است، تبلیغ خودتان را به آنها نمایش میدهید و این یک فرصت فوق العاده برای افزایش فروش شما است. ممکن است هدف شما افزایش ورودی سایت باشد و شاید بخواهید فروشتان را افزایش دهید و کسب در امد بیشتری داشته باشید و یا حتی برندتان را تقویت کنید. همچنین در این شرایط صاحبان کسب و کارها باید به کمک متخصصین تبلیغات حضور فعال در بازار داشته باشند، چرا که مشتری و حضور مشتری است که بقای شرکت را در میان دیگر رقبا تضمین میکند. وجود هر دو روش برای رشد کسب و کار نیاز است، چرا که این دو روش مکمل یکدیگرند.

صاحبان کسب و کار با پرداخت هزینه ای از گوگل می خواهند تبلیغ شان را به کاربرانی که به کالا یا خدمات آنها علاقه مند هستند ارائه دهید. لذا شما با استفاده از ورود او هر امکانات یا خدماتی را که قصد دارید ارائه می دهید. به خاطر دارید که در قسمت قبل اشاره کردیم که برای انجام تبلیغ بهصورت حرفهای وقتی وارد گوگل ادز میشوید، Switch To Expert Mod را باید انتخاب کنید. در ابتدا میخواهیم شما را با مفهوم و کلیات گوگل ادز آشنا کنیم و سپس تمامی روشهای ممکن تبلیغات در گوگل ادز را به شما معرفی خواهیم کرد. اکنون اگر از منوی سمت چپ به بخش Segments مراجعه کنیم، خواهیم دید که لیستی به نام All visitorsبرای ما به نمایش در می­آید.

می شناسند که البته با توجه به برند شدن این نام در این حوزه قیمت بسیار بالاتری از همتایان خود ارائه می کند. در نتیجه شما میتوانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایانی که در بازه سنی 20 تا 24 سال هستند، نمایش دهد که در یکی از محلههای شهری در استرالیا هستند دارد و با گوشی خود به اینترنت متصل شدهاند. همهچیز آماده است و فقط مانده جذب افرادی که در اینترنت به دنبال تورهای مسافرتی هستند در نتیجه نیاز به تبلیغ کردن دارید. ممکن است برخی از کیوردهایی که کاربران جستجو میکنند و تبلیغ شما برایشان نشان داده میشود، هیچ ربطی به موضوع سایت شما نداشته باشد.

Overview: در تب Overview میتوانید گزارشی اجمالی و سریع به همراه نمودار وضعیت، از کمپین، اد گروپ و به طور کلی اکانت خود مشاهده کنید. وقتی شما چیزی را در گوگل جستجو میکنید، میبینید که سایتهای زیادی دسته به دسته، با نظم و ترتیب، یکجا قرار گرفته اند! در اصل، هرجایی از گوگل که کاربری چیزی را جستجو میکند و به ازای جستجویش نتایج مرتبط را می ببیند و در نتیجه تبلیغات شما در شبکۀ جستجوی گوگل به او نمایش داده می شود . روش اول روش ساده است که به شما کمک می کند تا خیلی زود و سریع یک تبلیغ ساده برای گوگل طراحی کنید. تعریفی که گوگل از امتیاز کیفیِ تبلیغ یا همان Quality Score ارائه کرده: “برآوردی از نرخ کلیک (CTR)، ارتباط تبلیغ با عبارت کلیدی (Ad Relevance) و تجربه کاربر از صفحه فرود (Landing Page Experience) شما است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

کسب و کارهایی که میخواهند تبلیغات خود را به مشتریهای مخصوص خود نمایش دهند. رسانههای اینترنتی؛ یعنی طراحی سایتها و اپلیکیشنهایی که میخواهند با نمایش این تبلیغات، کسب درامد کنند. زیرا حداقل تا همین لحظه، سایت ایرانی همکار با گوگل نداریم و علاوه بر آن، مخاطبان این سایتها هم معمولاً ایرانی نیستند! قیمت هر کلیک، کیفیت لید (Lead)های به دست آمده و رقابت بر سر رتبه تبلیغ برای کلمات کلیدی متفاوت، مختلف است. شما می توانید با گوگل ادز هدف گذاری کنید، به این معنی که کاربران چه تبلیغاتی را دنبال می کنند، که باعث بهبود تبدیل و کاهش هزینه برای هر کلیک می شود. اما این ابزار فقط برای ما سود ندارد بلکه در جهت سود کسب و کارها (و همینطور خود گوگل) هم هست. همان طور که پیشتر گفتیم، در این سیستم، شما فقط زمانی هزینه پرداخت میکنید که کاربر روی لینک تبلیغ شدهی شما در صفحهی نتایج گوگل، کلیک کند.

سایت گوگل ادز

البته پر واضح است که روش دوم انتخاب مناسب تری است. دلیل پر طرفدار بودن این سرویس این است که: گوگل این اجازه را به شما میدهد که تبلیغ خود را بسیار هدفمند نمایش دهید. اما قسمت جالب این است که برخی از این کافی شاپ ها ممکن است به کمک تبلیغات گوگل به شما نمایش داده شوند. برای مثال یکی از این همکاران، سایت آمازون است. به این دلیل که Google بعد از تطابق این دو، تبلیغ شما را نمایش میدهد. در واقع شما نیز به عنوان یک کسب و کار،همواره در تلاش هستید که تبلیغات خود را در رسانههای مختلف اینترنتی به کاربران هدف خود نمایش میدهید. برای ساخت کمپین باید طرح کلی و اولیه تبلیغات خود را مشخص کرده باشید.

سایت اصلی گوگل ادز

یکی از رایجترین و پرکاربردترین انواع کمپینها در گوگل ادز، بخصوص در ایران ، کمپین جستجوی گوگل (Google Search Campaign) است. شبکههای جستجو (Search Network) و نمایش گوگل (Display Network) بسترهایی هستند که شما متناسب با هدفی که دارید و با استفاده از انواع کمپینها، از آنها برای نمایش تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده میکنید. اگر فهرستی از کلمات آماده کردهاید و میخواهید ارزش و اطلاعات هر کدام را بهدست بیاورید، Get search volume and forecasts مناسب شماست. فرض کنید شما یک سایت برای آژانس مسافرتی خود راهاندازی کردهاید و میخواهید از طریق این سایت تورهای گردشگری خود را به فروش برسانید و از این راه کسب در امد کنید. طبیعتا تبلیغات گوگل ادوردز دارای هزینه میباشد، باید تصمیم بگیرید که اختصاص چه میزان از این سود به گوگل منطقی خواهد بود. در نظر داشته باشید که این مزایده ها زمانی به وجود می آیند که بیش از یک نفر خواستار ادوردز روی یک کلمه باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب رایگان Skillshop راهاندازی کنید. جنسیت:افرادی که جنسیت آنها مونث یا مذکر است. علایق: کسانی که به یک موضوع و یا موضوعات مشخصی علاقهمند هستند. هدف اصلی ما در این آموزش، پرداخت به تبلیغات در شبکۀ جستجوی گوگل است. از طرفی این فضا برای رقابت آسان با رقبای سخت طراحی شده است و می تواند برای شروع یا برای ماندگاری بیشتر یک راه کم هزینه و بدون ریسک باشد. حراج آگهی هر زمان که یک جستجوگر یک کلمه کلیدی را به گوگل وارد کند ، انجام می شود ، بدین معنی که هر جستجوی کلمات کلیدی که در آن مناقصه می کنید فرصتی برای نمایش تبلیغات شما به مشتریان جدید آینده است. برای وب سایت ها یا وبلاگهای جدید، برنامه Google AdSense می تواند یکی از سریع ترین راه های درآمدزایی باشد، به همین دلیل است که بسیار محبوب است.

در مقابل به ازای هر کلیکی که یک کاربر در وبسایت تبلیغ کننده بر روی بنر تبلیغاتی وبسایت آگهی دهنده انجام می دهد، هزینه ای از بودجه تعریف شده کسر شده و به حساب تبلیغ کننده واریز می شود. چرا که با توجه به مشغله های مربوط به کسب و کار خود، صرف کردن زمان طولانی برای آموزش، و نیز آزمون و خطا کردن برای رسیدن به هدف موردنظر کاری بسیار طاقت فرسا است. چرا که بدون سئو اصولی نمی توانید موفقیت پایداری داشته باشید. در این مقاله خواهید آموخت که تبلیغات گوگل چیست ، تبلیغات Google چگونه کار می کنند و چرا باید در گوگل تبلیغ کرد.

هزینه گوگل ادز به عوامل مختلفی از جمله میزان رقابت کلمات کلیدی و نوع کسب و کار، موقعیت جغرافیایی شما ، کیفیت کمپین های تبلیغاتی شما و موارد دیگر بستگی دارد و متناسب با این گزینه ها هزینه پرداختی هم متفاوت است. یعنی شما می توانید موارد متنوعی را در این موتور جست و جوگر ثبت کنید. هزینه تبلیغ در گوگل با توجه به عوامل مختلفی از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی شما ، کیفیت کمپین های تبلیغاتی شما و موارد دیگر متفاوت است.در ایالات متحده متوسط هزینه برای هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل در همه صنایع 2.32 دلار است.

تبلیغات گوگل ادز چیست

در این حالت گوگل کافی شاپ های اطراف را به شما نمایش خواهد داد. در این حالت تبلیغات شما میتواند در بین نتایج جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی، گوگل شاپینگ و نقشۀ گوگل نمایش داده شود. شما با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود میتوانید در کنار نتایج جستجوی طبیعی، تبلیغ محصولات مرتبط با جستجویتان را هم مشاهده کنید. شرکت واسطه صرفا وظیفه شارژ اکانت تبلیغات گوگل را بر عهده دارد و شما خود مسئول ایجاد کمپین تبلیغات گوگل ادز و بهینه سازی آن هستید.

در قسمت پایین آدرس سایت بخش توضیحات قرار دارد که شامل دو بخش 80 کارکتری می باشد. به طور کلی گوگل دو شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما میتوانید متناسب با نیاز خود ، در یکی از این شبکهها (یا هر دوی آنها) تبلیغ خود را نمایش دهید. استفاده از این نوع کلمه کلیدی مشتریان واقعی را به سمت وبسایت شما جذب خواهد کرد اما میزان ترافیک ورودی به وبسایت و همچنین هزینههایتان را به طور قابل توجهی کاهش مییابد. ریمارکتینگ پویا در واقع تبلیغ محصولات و سرویس هایی است که بازدید کنندگان قبلا آن را در وبسایت یا اپلیکیشن شما دیده اند.

نحوه کار با گوگل ادز

در اینجاست که شما متوجه میشوید گوگل یک سرویس کامل و مجهز و فوق حرفهای با نام گوگل ادز ( یا همان گوگل ادوردز سابق) برای تبلیغات راهاندازی کرده که میتواند صدها و حتی هزاران مشتری برای شما بیاورد. عوامل بسیاری میتوانند بر هزینه های تبلیغات ادوردز تجارت شما تأثیر بگذارند. اما شاید برای بسیاری از شما این سوال ایجاد شده باشد که بالاخره از سرویس Google AdWords استفاده کنیم یا نه؟ این کتاب نه تنها شما را برای اینکه کمپین نصب اپلیکیشن خود را در گوگل ادز برای تبلیغ ثبت کنید راهنمایی می کند، بلکه به شما برای موفق شدن در این کمپین و جذب بهترین و بیشتری مخاطبان نیز کمک خواهد کرد. احتمالاً برای همه پیش آمده که نام اپلیکیشنی را در گوگل پلی استور جستجو کرده باشند و با توجه به جستجویشان، گوگل اپلیکیشنهای مرتبط را هم تحت عنوان تبلیغ نمایش دهد.

اما به نظر ما با توجه به قیمت ارز نیز این کار به صرفه می باشد، به دلیل اینکه در ابتدا هزینه گوگل بر پایه هر کلیک می باشد. برای استفاده از گوگل ادسنس و تبدیل به یک ناشر آن اولین مرحله داشتن یک سایت، اپلیکیشن و یا کانال یوتیوب است. اما مهمترین مرحله ایجاد کمپینهایی است که برای تجارت شما منطقی باشد و به شما امکان ارزیابی سریع نتایج را بدهد. پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان مانند Blogger به شما امکان می دهد بلافاصله پس از ایجاد حساب کاربری خود از AdSense در وبلاگ خود استفاده کنید. شما میتوانید محدودیتهایی مانند حداکثر بودجه روزانه در کمپینهای خود قرار داده تا در صورت هرگونه اشتباه در تنظیمات واردشده، بودجه اضافی از شما گرفته نشود. شما با استفاده از این کمپین به راحتی میتوانید تبلیغات خودتان را در موتور جستجوی گوگل نمایش دهید و از ایرانی بودن مخاطبان خود مطمئن باشید.

ثبت نام در گوگل ادز