دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز

جهت خرید، باید از ابعاد تو در توی محل نصب و نوع دریچه موردنیاز اطلاع داشته باشید. درصورتی تمایل، می‌توانید درخواست بازدید از محل نصب را به کارشناسان داکتینو اعلام فرمایید تا در اولین فرصت ممکن از محل نصب بازدید به عمل آورند. دریچه بازدید آلومینیومی گل سقفی جزو محبوب ترین و پر مصرف ترین دریچه ها می باشد. در دریچه های بازدید گل سقفی به علت رعایت بیشتر استاندارد ها، مکش بسیار مناسبی در دور تا دور دریچه دارد که راندمان و بازدهی دستگاه را بالا می برد. نوع قفل این دریچه قفل زیمنسی می باشد و لولا و پرچ های محکم در استحکام و ماندگاری دریچه تاثیر گذار است.

جای پیچ را هم می‌توان روی نما و هم در دیواره‌ی داخلیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نصب کرد. کیفیت رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت ورقی، از جمله نکات مهم در مراحل ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌باشد. ابعاد قسمت فرورونده دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی، باید در حدِ یک سانت کمتر از ابعادِ تودرتوی قاب دریچه بازدید داکت اسپلیت باشد تا دریچه بازدید داکت اسپلیت به راحتی در محل خود نصب و تعبیه شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت پرّه zاز جمله دریچه هایی است که شیارهای ورود هوا به داخل محفظه دریچه بازدید به صورت گریل های پرّه ای با طرحِ خم به شکل z ساخته می‌شود. این پرّه های zشکل به صورت موازی در یک وجه‌یا دو وجهِ طولِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌شود و امکانِ ترددِ هوا به داخل و بیرونِ دستگاه فن کویل را ایجاد می‌نماید. تعدادِ پرّه های zدر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزانِ فشارِ مکشِ دستگاه بستگی دارد.

  • جای قفل های زیمنس دریچه بازدید داکت اسپلیت به وسیله برش و خم کاری لبه های ورق ایجاد می‌شود تا قبل از رنگ آمیزی جای قفل ها تعبیه گردد.
  • برای ساخت این دریچه ها از دو نوع مواد اولیه از جمله پروفیل و ورق آلومینیومی استفاده می گردد.
  • این دریچه بازدید داکت اسپلیت در شهرهایی که از رطوبت بالایی برخوردارند از جمله شمال و جنوب کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن جایی که احتمال نشت آب از لوله های تأسیسات هست استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی نسبت به دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی اولویت دارد.
  • پس از ساختارگیریِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید نسبت به ایجاد جای پیچ بر روی ساختار فریم اقدام می‌گردد.
  • معمولا دریچه بازدید داکت اسپلیت را با ورقه آلومینیوم سفارش می‌دهد و شما میتوانید با توجه به نیازتان دریچه بازدید داکت اسپلیت با ورق مورد نظر و دلخواه خود ثبت سفارش کنید.

به‌کارگیری رنگ‌های کوره‌ای پودری استاتیک موجب هارمونی رنگی بین رنگ دریچه و نمای اصلی فضای داخلی شده و از بدنه اصلی دریچه بازدید در برابر فرسایش و اثرات ضربه دریچه بازدید داکت اسپلیت محافظت خواهد نمود. این دریچه بازدید تاسیسات نیز به مانند دریچه شیاردار ساده لولایی از شیارهای گریلی در طول 9 و 18 سانتی‌متر بر روی بدنه و قاب اصلی تشکیل شده است. اما با استفاده از ساختار سه پَری خود موجب حذف لولا و حفظ درب در قاب اصلی شده و در زمان نیاز به صورت کلی از فِرِم اصلی جدا خواهد شد. این آلیاژ در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه‌ای در سیستم هوارسانی برای خود پیدا نموده و اکثر قطعات دریچه هوا، کولر و بازدید تاسیساتی با کیفیت بالا از این گروه به دست خواهد آمد. تنوع رنگ، وزن کم، مقاومت در برابر رطوبت و فرسایش از دلایل اصلی استفاده از دریچه بازدید پلاستیکی داکت اسپلیت است.

پره های عمودی می توانند دائما حرکت کرده و هوا در همه ی فضای اتاق یا سالن به طور یکنواختی توزیع شود. شما می توانید برای خرید این دریچه برقی با کارشناسان فروش آنلاین تاسیسات کلاب در تماس باشید. فروش انواع سیستم های تهویه مطبوع ویسمن( چیلر مینی چیلر داکت اسپلیت هایسنس VRFو GHP) شرکت تهویه گستر ویسمن(تولید کننده و وارد کننده) چیلر مینی چیلر داکت اسپلیت فن کویل VRF و GHP….. این محصول به دو صورت پیچ از رو و پیچ مخفی (پیچ از تو) قابل نصب میباشد.تعداد قفل های درب دریچه و تعداد جای پیچ هایی که بر روی فریم درنظر میگیرند، با ابعاد دریچه رابطه مستقیم دارد؛ هر چه ابعاد محصول بیشتر شود تعداد جای پیچ و قفل نیز بیشتر میشود. در هر اتاق و سالن از یک فن کویل استفاده می شود که در تابستان آب سرد و در زمستان آب گرم در آن جاری می شود و این سیستم به همراه یک پکیج یا بویلر (همانند سیستم داکت اسپلیت که برای گرمایش به آبگرم بویلر یا پکیج متصل می شود) به یک سیستم کامل سرمایشی و گرمایشی مستقل تبدیل می شود.

چ- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبکِ لولایی

با انجام کلیه موارد بالا نوبت به ایجاد پوشش رنگ پودری استاتیک کوره ای بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت می رسد.انجام عملیات رنگ بر روی دریچه داکت اسپلیت باعث زیباییِ نمای دریچه داکت اسپلیت و نیز باعث محافظت دریچه داکت اسپلیت در برابر ضربه و خط و خش می شود.برای زیباترشدنِ نمای دریچه داکت اسپلیت می توان از کدرنگ های متنوع بهر برد. پس از انجام رنگ کوره ای پودری استاتیک و خارج نمودن دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره رنگ،بلافاصله باید به کاور کردنِ دریچه داکت اسپلیت اقدام نمود تا در حین نقل و انتقال دریچه داکت اسپلیت به سمت پروژه،آسیبی به ساختار دریچه داکت اسپلیت وارد نیاید. لولایی بودن دریچه بازدید داکت اسپلیت، همچنین دارابودنِ شیار محیطی روی درب آن از خصوصیات مشخص آن به شمار می‌آید. جهت تولید دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی لولایی ابتدا باید سایز حفره مربوطه را که قرار می‌باشد این دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی آن نصب شود را استحصال نمود.

دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز

در صورت علاقه‌مندی به آشنایی با دریچه داکت اسپلیت تا انتهای این مقاله همراه با سایت مجموعه تهویه سان باشید. با توجه به افزایش کاربرد دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی، انواع دریچه داکت اسپلیت نیز براساس نیاز تولید میشود. از دریچه بازدید داکت اسپلیت برای بازدید، تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت استفاده میشود.

ضمناً از دیگر مزایای زاویه دار بودنِ دریچه هوای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت عدم امکان دیدِ داخل محفظه فن کویل از سمت بیرون به داخل است. در واقع به نوعی می‌توان گفت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یک ساختار ترکیبی از یک ورق آلومینیومی به عنوان درب و یک دریچه هوای خطیِ ۳۰ درجه است که این دریچه هوا نیز وظیفه تامین هوای تازه‌ی دستگاه را بر عهده دارد. با ایجاد و تعبیه‌ی دریچه خطی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت،نوبت به ایجاد جای قفل بر روی درب می‌رسد.تعدادِ این جای قفل ها بر اساس ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌تواند متعدد باشد. آنچه که مهم می‌باشد باید به میزانی از این تعداد قفل های زیمنسی بر روی ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده کرد که هم از تثبیت درب بر روی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مطمئن شوید و هم از ایجاد زایده های قفل به تعداد زیاد بر روی نمای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت جلوگیری کرد. چون هرچه تعداد قفل و به تبعِ آن زایده های قفل بر روی نمای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بیشتر باشد از زیباییِ درب دریچه دریچه بازدید داکت اسپلیت کاسته می‌شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک هم به صورت پیچ از رو و هم به صورت پیچ مخفی در محل مورد نظر نصب می‌شود. سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشانده می‌شود و درون کوره قرار می‌گیرد تا در برابر ضربه و آسیب دیدگی مصون بماند ضخامت ورق آلومینیوم به کار رفته روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک بستگی به ابعاد آن دارد. ضخامت این ورق آلومینیوم برای انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای در ابعادِ متوسط و پایین در حد یک میلیمتر و برای ابعاد بزرگ تر این ضخامت ورق نیز بیشتر می‌شود. ابتدا تمامیِ اضلاع بر اساس ابعاد برش داده می‌شوند و پس از گوشه زنی بوسیله‌ی کُرنرهای ورقیِ ضخیم توسط پِرس های مخصوص، ساختارِ چهار گوش می‌گیرند.

پس از اتمام عملیات رنگ آمیزی این محصول درون کاور مشمعی ضربه گیر قرار خواهد گرفت تا صدمه ای به آن وارد نشود. در واقع ایجاد پوشش رنگی بر روی ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت هم باعث شیک تر شدن و تناسب نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت با محیط می‌شود و هم ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت را در برابر صدمات و آسیب های احتمالی محافظت می‌نماید. برای ایجاد بیشترین تناسب بین نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت با نمای محیط از انواع کدرنگ های متنوع می‌توان بهره گرفت. البته رنگ های سفید، کرم، مشکی، قهوه ای از جمله پرکاربردترین کدرنگ ها در این زمینه هستند ولی منعی بر استفاده از کدرنگ های خاص برای پوشش سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت نیست. از جمله نکاتی که در مراحلِ پایانیِ کار از اهمیت خاصی برخوردار است کاور کردنِ دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از خروجِ آن از کوره رنگ می‌باشد که در حین انتقال به محل پروژه جهت نصب آسیبی به ساختارِ فیزیکیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت وارد نشود. لازم به ذکر می‌باشد با توجه به نمای ظاهری و مطلوب دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی نیازی به استفاده از مقوله رنگ بر سطح این دریچه نیست.

الف-۶- دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی آلومینیومی با درب وزنه ای