طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

در ادامه به طراحی داخلی و دکوراسیون مطب چند نمونه از مطب پزشکی خواهیم پرداخت. مطب دندانپزشکی دکتر وحدتی فر در ساختمان پزشکانی واقع در خیابان زعفرانیه قرار گرفته و فضای آن پیش از بازسازی کاربری بهداشتی-درمانی ، فعالیت مطب عمومی داشته است. طراحی هر مطب با توجه به کاربری و تخصص پزشک مربوطه، متفاوت خواهد بود. سعی کنید در مطب خود در بالای میز منشی مطب حتما از نورپردازی استفاده کنید. روانشناسی رنگ ها آرامش بخش ترین رنگ ها را برای مطب و درمانگاه ها انتخاب کنید.

یا اگر علاقه مند به ماشین باشد میتواند از ماشین های کوچک دکوری برای تزئین مطب خود استفاده کند . به همین دلیل در برخی از مطبهای روانشناسی از فرش یا کفپوشهای نرمی مانند پارکت استفاده میشود. سالن انتظار، نخستین مکانی است که بیمار به آن مراجعه میکند و مدتی از وقت خود را در آن میگذارند؛ بنابراین عناصر و وسایل مورداستفاده در این بخش، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر ظرافت در طراحی، رعایت نکات بهداشتی و اصول زیبا سازی محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه تمام کلینیکهای زیبایی و درمانی به فکر طراحی دکوراسیون داخلی خود هستند، گروه معماری بام در تمام مراحل طراحی، بازسازی و دیزاین کلینیک و مطب شما را یاری خواهد کرد.

استفاده از گیاهان روحی تازه به فضای کلینیک می بخشد. همچنین هم کادر درمان در این فضاها و هم بیماران و همراهانشان نیاز به هوای تازه و مطبوع دارند. با توجه به انتظار بیماران در یک سالن، باید سیستمی تعبیه شود که هوای کثیف و آلوده را به بیرون هدایت و هوای تازه را جایگزین کند. این نوع رنگ ها پرستیژ و تأثیرگذاری فضای دکور کلینیک زیبایی را بیشتر می کند. طراحی داخلی یک کلینیک علاوه بر بعد عملکردی و کاربردی، می تواند در نهایت زیبایی و کیفیت فضایی باشد و این نکته باعث ترجیح بیماران بین کلینیک های متفاوت است. توجه داشته باشید که استفاده از نورپردازی ملایم باعث ایجاد فضایی آرام و دنج در مطب طراحی داخلی مطب رادیولوژی پزشک می شود. البته که هر کلینیک زیبایی بر حسب نوع و تخصص خدماتی که ارائه می دهند ریزفضاهایی بیشتر یا گاهی کمتر دارند. ما در این گونه پلان ها با حداقل دیواره و یا حدف دیوراه ها مواجه می شویم، در این صورت برای جدا ساختن فضا ها از یکدیگر طراحان معمولا از اشیا و مبلمان استفاده می کنند.

در برخی از مطب های دندانپزشکی به وجود آوردن طراحی با پلان باز تاثیر بسیاری بر نگاه مخاطبین داشته و از این جهت توانسته عملکرد بالایی داشته باشد. در واقع مهمترین عامل برای بهتر نشان داده شدن طراحی شما همان بحث نورپردازی است اینکه هر دیوار توجه به طراحی و متریال های شما چطور نمایش داده شود به وسیله متریال نورپردازی قابلیت کار شکل میگیرد در برخی مطب ها صورت کار به شکلی است که شما نیاز به یک نور یکدست وپخش شده در محیط اداری داشته و برای کار شاخص سازی به شدت بیشتری نیاز است بنابراین هیچگاه نمیتوان در مورد نورپردازی فضای مناسب به یک سبک نورپردازی اکتفا کرد.

هر چند استفاده از صندلی و مبلمان معمولی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است اما برای ایجاد مکانی رضایت بخش و راحت برای بیماران و همراهان، انتخاب مبلمان باید بر اساس دو معیار راحتی و زیبایی صورت گیرد. در انتخاب رنگ مبلمان مطب رعایت این نکته ضروری می باشد که رنگ مبلمان علاوه بر این که باید آرامش بخش باشد، باید با بقیه ی وسایل کاربردی و رنگ های استفاده شده در مطب هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. نورهای نقطه ای و دکوراتیو هستند که از بهترین گزینه ها برای ایجاد آرامش می باشند. پس از آن تیم طراحی موظف است، بهترین چیدمان را به کارفرما اعلام دارد.

رنگ زرد هم مانند رنگ قرمز نماد انرژی می باشد، این رنگ علی رغم این که می تواند باعث شادی شود، اما استفاده ی زیاد و نا بجای آن می تواند در مراجعه کنندگان مطب تنش و نا آرامی ایجاد کند، اما می توان به صورت محدود به عنوان رنگ تزیینی از آن استفاده کرد. رنگ مشکی با این وجود که به فضا می تواند اصالت و پختگی خاصب ببخشد، اما یکی از این رنگ هایی است که فاقد هویت می باشد و استفاده از آن به تنهایی رنگ سردی است که تیرگی آن به شدت در افزایش افسردگی بیماران تاثیر زیادی دارد، بنابراین استفاده از این رنگ در مطب جذاب نمی باشد، گرچه این نکته را نمی توان نادیده گرفت که در برخی زمینه ها سایه های مشکی جذابیت فراوانی به محیط می دهد. طراحی دکوراسیون مراکز درمانی به خصوص بازسازی ساختمان قدیمی را می توان از مهم ترین بخش ها در طراحی داخلی ساختمان در نظر گرفت.

در نورپردازی کلینیک اگر شما یک دیزاین عالی داشته باشید اما در عوض نورپردازی شما ضعیف باشد آن طراحی زیاد به چشم افراد نمیآید. توصیه ی ما، استفاده از میزها و صندلی ها با رنگ روشن است که چشم نواز باشد. رنگ های روشن تا حد چشمگیری آرامش فضا را تامین میکند. تا حد ممکن در طراحی این فضاها باید به این نکته توجه شود. برای دیدن کانتر های بیشتر میتوانید به قسمت کانترهای پذیرش مراجعه کنید. ۳- برنامه زمانبندی خوبی داشته باشید: اگر بازسازی باعث ایجاد اختلال در ارائه خدامات شما میشود، زمانی را انتخاب کنید که کمتر سرتان شلوغ است. مطب زیبایی از جمله مطبهایی است که مراجعه کنندگان علاوه بر انتخاب آن بر اساس مهارت افراد متخصص درون کلینیک و همچنین هزینه انجام کارها، به نکات دیگری از جمله طراحی داخلی هم توجه زیادی میکنند. از این رو وقتی که افراد وارد کلینیک میشوند اولین چیزهایی که مشاهده میکنند دیزاین کلینیک زیبایی، مبلمان، نورپردازیها و همچنین میز منشی مطب است.

احتمالا از مقولاتی همانند هلیوتراپی (Light therapy) و کروموتراپی (Chromotherapy) نیز اطلاعاتی دارید و می دانید که به لحاظ علمی تاثیرات نور و رنگ ها بر روان انسان و بهبود سلامتی وی دکوراسیون داخلی مطب مامایی اثبات شده است. ۵- پنجمین پارامتر، برگزاری کارگاه های متنوع روانشناسی جهت بالا بردن آگاهی عمومی نسبت به اختلالات روان شناختی و توانمندسازی مراجعین به منظور بهبود وضعیت روانی خود و مواجهه با کسانی که نیاز به حمایت در این حیطه دارند. دیزاین کلینیک پوست باید به گونهای باشد که علاوه بر رعایت اصول زیبا شناسی، از متریال با کیفیت استفاده شود. براي مثال، در تجربه ای که در دیزاین داخلی مطب دندانپزشکی در تبریز داشتم؛ یک میز با پایه هاي سفید و سطح میز سفید، سست و زوال در رفته به نظر می­آمد. در ادامه نکاتی برای چیدمان این فضا ها دکوراسیون داخلی مطب زیبایی ذکر می کنیم. دیدن بیماران شامل حس و حال ، این می تواند روی مراجعین خواهد گذاشت.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر

همچنین باید تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مطب پوست و مو را فراهم آورد. در عین این که طراحی تمامی کلینیک ها استاندارد و قوانین مشترکی دارند، هر کدام از آن ها با توجه به تخصص پزشک دارای تفاوت هایی خواهند بود که می تواند بازدهی بالایی را برای پزشکان در جذب بیمار و تسهیل روند درمان بیمارن داشته باشد. به کاربردن مبلمان راحتی به جای مبلمان اداری فضای داخلی مطب دنج تر و خودمانی تر می شود و امکان تعامل بین بیماران به وجود می آید. حال که با کلیات طراحی داخلی آشنا شدیم به موضوع تخصصی این مقاله یعنی طراحی داخلی مطب پزشکی ورود می کنیم و ویژگی های ان را بر می شماریم. بخصوص کسانی که فضای کوچکی در اختیار دارند بسیار توصیه می شود.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

به طور مثال مطبی که مراجعه کنندگانش افراد سالخورده و یا بیماران دچار شکستگی می باشند ، نیازمند صندلی هایی راحت تر خواهند بود. در این مقاله ما برای افرادی که به فکر دیزاین کلینیک زیبایی خود و یا هر کلینیک دیگری هستند، ۴۰ ایده برتر برای دیزاین کلینیک زیبایی را به نمایش گذاشته ایم. برای طراحی دکوراسیون مطب خود می توانید با ما تماس بگیرید. وی گفت: “هنر اصلی” حواس پرتی بیمار “است و از نظر دادن چیزی به بیمار که بتواند روی آن تمرکز کند و یا مراقبه کند ، می تواند بسیار ارزشمند باشد.” “از نظر من ، بهترین قطعات هنری آنهایی هستند که تفسیر را به عهده بیننده بگذارند.” به گفته Healing Power of Art & Artists ، “اثر هنری مشخص شده در مراکز درمانی جدید طراحی معماری پیشرفته را تکمیل می کند و به فضاها فضا می افزاید. از نصب اکسسوری های سیاه و سفید یا تزیینات دیواری در ابعاد بسیار بزرگ در طراحی دکوراسیون مطب پزشک و فضاهای درمانی خودداری نمایید.

این رنگ ها را می توان بصورت تکی و یا ترکیب با دیگر رنگ ها استفاده کرد. شما برای اعلام کد محصول به کارشناسان فروش ما میتوانید از نام 501 یا کانتر کیش استفاده کنید . اگر می خواهید طراحی دکوراسیون مطب خود را انجام دهید ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا در این مقاله به بررسی نکات برجسته در طراحی داخلی کلینیک های زیبایی پرداختیم و همچنین شما میتوانید در سایت ما نمونه کارهای دیگر ما در زمینه دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری و تجاری و فضاهای خدماتی را مشاهده کنید .

طراحی داخلی مطب پزشکی

روانشناسی علمی است که با ذهن، با بعد روحی و فرآیندهاي عاطفی و اشاره­اي خاص به رفتار سر و کار دارد و درکی از اینکه رفتار شامل فکر، احساس، و هر رویایی از تجارب فرد را فراهم می­کند. این موضوع به این دلیل رخ میدهد که شما مجبور هستید به سقف به مدت طولانی نگاه کنید به حوصله تان سر میرود .با ایده خلاقانه شما میتوانید سقف را با یک سری از طرح های امروزی طراحی کنید و تصاویر متحرک را بر فضای کلینیک اضافه کنید. همانگونه که در تصاویر بالا مشاهده میکنید، رنگ سفید گزینه ی مناسبی جهت کانتر کلینیک ها میباشد. دیگر این روزها تفاوت خانم ها و آقایان معطوف به علاقه ی خانم ها به رنگ هایی مانند صورتی نیست. یکی از مشاغلی که این روزها بیش از گذشته پررنگ شده است کلینیک های زیبایی است. اگر اتاق شما در طبقه اي از ساختمان است که پنجره آن به برگهاي درختان باز می شود نیز می توانید منظره اي سرسبز و آرامش بخش را در برابر چشمان بیمارتان روي یونیت دندان پزشکی بگشایید.

طراحی داخلی مطب رادیولوژی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که در میزان هزینه های انجام شده در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب زنان تاثیر گذار است، متراژ مطب می باشد. همانطور که می دانیم در طراحی و اجرای فضاهایی مانند دکوراسیون داخلی اداری و یا مراکز درمانی و کلینیک ها از مهم ترین بخش های طراحی، قسمت منشی و یا پذیرش می باشد و باید به نوعی طراحی و اجرا شود که زیبایی و جذابیتی خاص را برای مراجعین داشته باشد به همین دلیل هم ما در طراحی قسمت کانتر منشی از طراحی خاص و منحصر به فردی استفاده کردیم که کاملا طراحی و اجرای آن توسط شرکت دیبا طرح انجام شده است، تمام قسمت میز منشی در یک قاب بندی چوبی قرار گرفته است که از کف تا به روی سقف امتداد میابند. همچنین قراردادن گیاهان در قاب و گلدان و مکانهای چوبی بسیار ایدۀ جذابی میتواند باشد.

مثلا در ایجاد یک فضای دکوراتیو می توانند یک سنگ گران قیمت انتخاب کنند و یا یک کاغذ دیواری و یا یک پوستر چاپی و سفارشی ولی هر سه گزینه یک کیفیت زیبایی را در فضا ایجاد کند و تفاوت در قیمت آن قدر تاثیرگذار نباشد. شما میتوانید برای دیزاین کردن مطب خود از متخصصین قیمت طراحی دکوراسیون داخلی را جویا شوید و با خیال راحت با توجه به بودجهای که دارید کار را به آنها بسپارید. هر مطبی به دیزاین داخلی و همچنین مبلمان خود بسیار اهمیت میدهد.

اما حتی اگر یک طراحی و دکور و دیزاین کلینیک زیبایی ساده را با یک نورپردازی عالی به نمایش بذارید به چشم بیننده زیبا تر است. کلینیک زنان و زایمان “GAGUA” واقع در شهر تفلیس، گرجستان توسط گروه معماری “Tsutskiridze” با رویکرد و مفهومی نوآورانه همراه با چشم انداز جدید طراحی و ساخته شده است. مطب زنان زایمان مکانی است که نیاز به فضایی بدون ترس و استرس دارد، در واقع مکانی که در بدو ورود حس آرامش و امنیت را به بیمار یا مادر ببخشد.