طراحی و ساخت ویلا در شمال

معماری شبی شیک تا حدی زنانه، نرم و لطیف است. نورپردازی شیک بیشترین تاثیر را در زیبا نمودن ویلا و دکوراسیون داخلی آن دارد. توجه به جهت تابش نور خورشید در ویلاسازی و به ویژه طراحی آن از نکات یا اصول بسیار مهم محسوب می شود. در نظر گرفتن اینکه چه جنس کابینتی برای آشپزخانههای ویلای شمال کشور مناسب است، موضوع مهمی است؛ چرا که اگر از زیر و بم این موارد آگاهی کافی نداشته باشید، احتمال متضرر شدن و فرسایش کابینتها در اثر رطوبت بسیار زیاد خواهد بود. رعایت عایق بندی و استفاده از مصالح مقاوم در برابر فرسایش از نکات مهم در ساخت این ویلاها به شمار می رود. بتن ریزی یکی دیگر از مراحل اصلی در پروژه ساخت ویلا است که استفاده از مصالح مرغوب و باکیفیت نقش مهم و تعیین کننده ای در افزایش استحکام و پایداری ساختمان ویلا دارد پس از این مرحله نوبت به اسکلت بندی و سپس دیوارکشی ویلا می رسد که توسط متریال و مصالح متنوع قابل اجرا است.

همانطور که در بند اول ذکر کردیم، لوازم مورد استفاده در این طراحی دکوراسیون بسیار گران قیمت هستند. اگر سبک انتخابی شما در دکوراسیون داخلی ویلا ، مدرن است سعی کنید جهت نورپردازی بهتر از هالوژن و نورهای مخفی در قسمتهای مختلف اتاق خواب استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون کلبه و ویلا چوبی به سبک مدرن، فضاها به درستی و با چیدمان صحیح از یکدیگر تفکیک می شوند. یک ویلا از فضاها از امکانات بسیار زیاد و تخیلات بدون مانع صحبت می کند. اجرای سیستم مربوط به تاسیسات و برق کشی ویلا نیز از مراحل بسیار مهم و تخصصی است که بر اساس نظر مهندس برق و نقشه ای که به همین منظور فراهم گردیده، پیش می رود. روف گاردن یکی از بخش های بسیار زیبا، دنج و آرامش بخش در ویلا است و اصطلاحأ به فضای سبز و طراحی های مربوط به آن مانند آبنما و گل کاری بر روی پشت بام ویلا گفته می شود.

هزینه چرخه عمر را برای هر مورد از مصالح را بررسی کند در بسیاری از موارد صرفه جویی در هزینه های اضافی در سرمایش و گرمایش در طولانی مدت طراحی کند. نخستین مرحله در پروژه ساخت ویلا، ایده پردازی و طراحی اولیه تمامی فضاها به همراه جزئیات است در این مرحله از تجربه و تخصص مهندسین معمار و طراحان حرفه ای بهره برده می شود اما نظر و سلیقه کارفرما در این مرحله به دقت مورد توجه قرار گرفته و اعمال خواهد شد. در واقع وقتی صحبت از طراحی و ساخت ویلا مدرن می شود بیشتر توجه به نیاز کارفرما مطرح است از چه طرحی در ساخت ویلا خود با توجه به شرایط منطقه و بوجه ای که مد نظر خود است گروه تسکو سازه تلاش بر این دارد که خواسته کارفرما را براورده کند به همین دلیل امروزه شاهد این هستیم که طراحی و ساخت ویلا در شمال با بهره گیری از سیستم های مدرن و پیشرفته نظیر سازه ال اس اف که با رشد چشمگیر و کم سابقه ای مواجه شده است استفاده نمود.

پوشش نمای بیرونی، تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند مقدار بودجه، سلیقه و خواست کارفرما و مهم تر از همه، سبکی که برای طراحی ویلا در نظر گرفته می شود، متفاوت می باشد. حمام و سرویس بهداشتی هم از المان های مهم در طراحی ویلا لاکچری به خصوص در مدل های دوبلکس و تریپلکس است. ارتفاع فضاهای داخلی به گونهای است که فراهم آوردن امکان سرمایش و گرمایش ، تمهیدات ویژهای را طلب میکند.از همین رو کانالهای دمنده هوا از پیرامون ساختمان عبور کردهاند و دریچههایی ار کف که پوشش آنها هم جنس با پوشش کف است ، دمای ساختمان را تأمین می کنند. هر فرایند طراحی منحصر به فرد است و بسته به پیچیدگی پروژه و اینکه آیا شما در حال ساخت یک خانه جدید هستید یا در حال بازسازی هستید به این ترتیب امکان پیاده سازی طرح و نقشه دلخواه همراه با متریال خاص مورد نظر وجود دارد.

طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن می توان به این شکل گفت در ساخت ویلا یک سری متریال و یا طرح در ساخت ویلا باید انجام گیرد و از یکسری از مصالح نباید استفاده کرد یکی از دلیل اصلی آن رطوبت هوا و بارش شدید باران میباشد که این دقدقه بسیاری از کارفرما ها است. از عناصر گرافیکی داخل خانه می توان به مبلمان سفارشی و کابینت های ادغام شده اشاره کرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند. به عنوان مثال اگر به رنگ آبی تمایل دارید، درجات مختلف آبی را برای هر فضا به کار گیرید یا کلکسیون لیوان را در اتاق پذیرایی و کلکسیون قوری را در آشپزخانه قرار دهید.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

فرسایش سریع سازههای فلزی یکی از علل مهم در عدم ترجیح آنها به سازه بتنی است. در حال حاضر برای طراحی و ساخت ویلا در شمال و پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در اسکلت ساختمان از سازه های مدرن فولادی یا ال اس اف بهره برده می شود که با توجه به پوشش گالوانیزه سطح پروفیل های آن مقاومت بی نظیری در برابر فرسایش از خود نشان می دهد. در صورتی که نقشه سازه شما اشکال و نقشی نداشته باشد، شهرداری آن را تأیید میکند. البته لازم به ذکر است که هزینه نصب هریک از این پوشش ها با یکدیگر متفاوت هستند و در صورتی که قصد داشته باشید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می توانید از سرامیک به جای پارکت و لمینت برای طراحی ویلا در شمال و پوشش کف سالن و اتاق ها استفاده کنید.

در طراحی بوهمی اصولاً تفکر آزادانه وجود دارد. مثلا توجه به نور و طراحی سقف برای افزایش کیفیت فضا و همچنین استفاده از شیشه از نکات با اهمیت در دیزاین داخلی ویلا محسوب می شود. طراحی فضای داخلی ویلا نیز یکی از قسمت های مهم در پروسه طراحی ویلا در شمال است که توجه به آن از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از مهمترین معیارهایی که می تواند در چگونگی دکوراسیون داخلی ویلاها تأثیر داشته باشد اندازه و زیربنای این نوع سازه می باشد. همچنین با کاهش وزن سازه و کاربرد حداقلی دیوارهای ثابت به همراه بازشوهای متعدد جریان هوا در ویلا بیشتر خواهد شد. از طرفی بهره گیری از جریان باد و نسیمی که در اثر اختلاف دما میان خشکی و دریا ایجاد می شود یک روش مقرون به صرفه جهت ایجاد سرمایش لازم و کاهش رطوبت ویلا می باشد. از طرفی کیفیت و نمای ویلا نیز فاکتورهای بسیار مهمی هستند که با انتخاب بهترین مصالح و به کارگیری روش های اجرایی مدرن در ساخت ویلا می تواند امنیت این سرمایه گذاری را تضمین کرد.

مثلا در طراحی و ساخت ویلا در شمال بهتر است برای افزایش انرژی محیط در طول روز سالن و پذیرایی در جریان تابش خورشید قرار بگیرند و فضاهایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد در زاویه ای خلاف جهت خورشید طراحی شوند. استفاده از کاشی و سرامیک مناسب در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی بسیار حائز اهمیت است زیرا بخش زیادی از فضای محیط را تحت تاثیر قرار می دهد. رنگ آمیزی دیوارها نیز یکی دیگر از اصول حائز اهمیت در طراحی ویلا به شمار می رود که توجه به آن در خلق محیطی آرام و زیبا برای ساکنین بسیار اثرگذار خواهد بود. یکی از اصول مهم در طراحی و ساخت ویلا شرایط آب و هوایی یا وضعیت اقلیمی منطقه است. از آنجا که طراحی ویلا موضوعی کاملا تخصصی به حساب می آید که مستلزم رعایت نکات و یا اصولی است که مستقیمأ روی کیفیت ساخت موثر می باشد باید از تجربه افراد و یا شرکت هایی که در زمینه طراحی ویلا و همچنین آشنایی با وضعیت اقلیمی منطقه از دانش و آگاهی کافی برخوردارند بهره برده شود.

طراحی داخلی ویلا

اما تقریباً قیمت اتاقهای متلها یکسان است چون خدمات اولیه به مسافر ارائه میشود و بر خلاف هتل که خدمات هتلینگ در اختیار مسافر قرار میگیرد، این سرویس ارائه نشده و لذا پولی بابت سرویسی که مسافران متل دریافت نمیکنند، اخذ نمیشود. در این مطلب سعی کردیم نکات بسیارزیادی را درباره طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به شما ارائه کنیم. طراح شما باید هزینه های مشخصی را برای هر ویژگی طرح برای شما ارائه دهد و موارد اضافی را که ممکن است مربوط به زمین یا آب و هوای شما باشد توصیه کند. در این مرحله بعد از این که رنگ ریزی و نشانه گذاری صورت گرفت به وسیله ی کارگران و پیمانکاران در محل رنگ ریزی شده تا عمق مشخصی زمان را می کنند و برای انجام عملیات آرماتوربند آماده می کنند . به اینصورت که در شروع پروژه بین کارفرما و طرف پیمانکار یک درصد مشخصی توافق خواهد شد که پس از اتمام کار ، آن مبلغ که به شیوه درصدی از ارزش بنا محاسبه می شود پرداخت خواهد شد.

طراحی داخلی ویلا باغ

ممکن است وضعیت تاسف باری را مشاهده کنید! این موضوع خیلی با دیدی که در ساخت ویلا وجود دارد تداخل دارد آن هم به دلیل آن است که خیلی از کارفرماها دوست دارند ویو جنگل و دریا را داشت باشند و با توجه به افزایش قیمت زمین در تمام مناطق و کم شده قدرت خرید در منطقه و متراژ برای ساخت ویلا طراحی خوب در پلان و نمای ساختمان بسیار مهم می باشد. نحوه طراحی ویلا محاسبه هزینههای طراحی ساختمان و در نظر گرفتن تمام عناصر طراحی داخلی و نمای بیرونی بسیار مهم می باشند.قبل از ورود به بحث آشنایی با اصول طراحی ویلا باید مشخص کنید که کدام یک از سبکهای طراحی را انتخاب می کنید. ساخت ویلا در شمال شامل مجموعه مراحل متعدد و متفاوتی است که انجام دقیق و صحیح آنها در کسب بهترین نتیجه و ساخت یک ویلای شیک و مجهز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

درواقع با توجه به اینکه مناطق شمالی کشورمان دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب هستند می توان گفت از جمله بهترین اقلیم ها برای ویلاسازی شناخته می شوند اما از نقطه نظر معماری و ساخت و ساز لزوم رعایت اصول طراحی و ساخت ویلا در شمال برای بهبود کیفیت و افزایش بازدهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لزوم دیوارکشی در اطراف ویلا و استفاده از متریال مقاوم در برابر نفوذ حشرات، در ساخت ویلای جنگلی حائز اهمیت است. در شهرهایی که مساحت زیادی از آنها پوشیده از جنگل است، ویلاهایی با ویوی جنگلی ساخته می شود. تعداد زیادی از زمینهای مناطق ساحلی، جنگلی و کوهستانی هستن که از طرف سازمان محیط زیست یا بخشداری منطقه تاییدیهی ساخت نمیگیرن، و بعضی از مناطق هم جز مناطق محافظتشده هستن و ساخت ویلا در اونها غیرقانونیه.

طراحی ویلا دوبلکس کوچک

به احتمال زیاد شما هم متوجه این موضوع شدهاید که لوسترها جزو پر کاربردترین لوازم نوری مورد استفاده طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن در خانهها هستند. بعد از به پایان رسیدن کف ویلا و انجام کاشی کاری قسمت های مورد نظر، رفته رفته به مراحل پایانی و تکمیلی طراحی و ساخت ویلا نزدیک و وارد مرحله نصب اجزای داخلی ساختمان می شویم. آخرین بخش از مراحل ساخت ویلا نیز شامل اجرای نمای داخلی و خارجی ویلا به همراه دیزاین و دکوراسیون داخلی بنا و جزئیاتی است که برای تکمیل ساختمان به کار برده می شود. از سوی دیگر میزان حجم کار برای اجرای طرح فضای داخلی ویلا از دیگر عواملی است که در هزینه دستمزد طراحی تاثیرگذار است. مثلا استفاده از سقف های شیب دار برای سازگاری بیشتر با بارش های مداوم شمال کشور و همچنین کمک به عبور و گردش راحت تر جریان هوا در ویلا با کمک متریال سبک و سازه های کم حجم از جمله اصولی است که در طراحی و ساخت ویلا در شمال مورد توجه قرار می گیرد.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

درواقع با توجه به آب و هوای مرطوب و معتدل این منطقه از کشور و لزوم کاهش روند فرسایشی مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا، استفاده از جدیدترین متریال برای ایجاد فضاهای داخلی ویلا بسیار با اهمیت است. اما در مورد طراحی داخلی دستتان باز است. اما روحالله حجازی پرقدرت به داستانش ادامه میدهد و ذهن بیننده را با پیچیدگیهای متعددی روبرو میکند، به طوری که اگر به سکانسهای مختلف فیلم دقت نکنید و آنها را سرسری بگیرید ممکن است پیکره اصلی داستان از دستتان در برود.

دکوراسیون داخلی ویلا

می باشد. با اتمام مرحله دیوارکشی نیز نوبت به اجرای سقف می رسد که انتخاب متریال و نوع سقف ویلا با توجه به وضعیت جوی منطقه مورد نظر صورت خواهد گرفت. پس از اتمام سفت کاری و تیغه چینی ویلا، مرحله نازک کاری یا انجام کلیه اقدامات مربوط به نصب فریم و چهارچوب درب و پنجره های ویلا در محل مشخص خود آغاز می شود. هزینه ساخت و ساز بر اساس نرخ هر متر مربع و هزینه گرمایش و سرمایش خانه شما است هرچه خانه بزرگتر باشد هزینه ساخت و اتمام ویلا آن بیشتر می شود. برهمین اساس توصیه می شود برای اجرای اصول مهمی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت کلیه مراحل طراحی و ساخت ویلا در شمال را به شرکت های معتبر و دارای سابقه کافی در این زمینه واگذار نمائید و این دلیل بر افزایش هزینه در ساخت نیست چیزی که بیشتر کارفرما آن را تصور میکنند.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک موقعیت اقلیمی شمال کشور و درصد بالای رطوبت موجود در هوا موجب گردیده که مراحل طراحی و ساخت ویلا با سایر مناطق دارای تفاوت های اساسی باشد. گچ کاری در سقف های بلند، دیوار های گچ بری شده، مبلمان سلطنتی، پرده های گلدار فضا را سرشار از اصالت می کند.سبک کلاسیک دارای ویژگی هایی همچون نظم، تقارن، تعادل، سلطنتی و تجمل گرایی، پارچه های طبیعی گلدار، رنگ و متریال طبیعی باعث تمایز این سبک با دیگر سبک ها شده است. مثلا سبک مدرن، کلاسیک، روستیک، سنتی و نمای ایرانی از جمله متداول ترین سبک های طراحی ویلا در شمال هستند و متریال مورد استفاده برای پوشش نمای خارجی ویلا در هریک از این سبک ها، کاملا متناسب با نوع معماری ساختمان و پارامترهای دخیل در این مسئله می باشند.

هزینه طراحی داخلی ویلا