کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ گل پاپ

غیرممکن است که شما به پشت بام های شهر پاریس نگاه کنید و با این کلاهک های دودکش متعدد مواجه نشوید. خروج دود از دودکش عمدتاً بر اثر مکش ناشی از فشار مثبت ایجاد شده در پشت بام و همچنین جریان هوای داغ به سمت بالا می باشد. حال اگر وزش شدید باد و یا طوفان رخ دهد، بسته به جهت و شدت وزش باد، این فشار مثبت می تواند به فشار منفی در دهانه دودکش تبدیل شود که در این صورت دود ناشی از سوختن وسایل گاز سوز به خوبی تخلیه نمی شود. قابلیت ساخت به طرح ها و اندازه های مختلف و تعداد پره Z های خروجی برای بالا بردن بازدهی و کارایی مناسب تر کلاهک بام. فواصل بین پره‌های کلاهک دودکش پره‌ای گرد، به گونه‌ای تنظیم شده است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به درون دودکش جلوگیری می‌کند.

به منظور تخلیه تخلیه دود و آلاینده لول های ونت و همچنین به عنوان کلاهک هودهای صنعتی از کلاهک های پره ای استفاده می کنند که قابل ساخت با ورق گالوانیزه و ورق روغنی می باشد. شرکت کانال سازی تهویه نو ارائه دهنده انواع کلاهک های پره ای با متریال با کیفیت در ابعاد دلخواه می باشد. می توانید جهت ثبت سفارش با مشاوران و کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

همچنین از این کلاهک ها برای تامین هوای آزاد اتاق هواساز نیز استفاده می گردد. این نوع کلاهک های دودکش به خاطر وجود پره هایی که به فیلتر کردن هوا کمک می کنند؛ از جمله پرکاربردترین کلاهک های دودکش می باشند. شرکت صنعتی رحمتی موفق به گرفتن تاییدیه ساخت کلاهک پشت بامی از طرف اداره محترم گاز شده است. کلاهک ها از جنس ورق آهن ضدزنگ میباشد و از رنگ تمام الکترواستاتیک کوره ای به انجام میرسد.

سرخ کن دولگن ایستاده صنعتی

کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ گل پاپ

تعداد پره ها بنا به فشار خروجی دود یا آلاینده از لوله های دودکش وابسته است. در تمام سقف ها از جمله سقف های مسطح معمولی و سقف های شیبدار به راحتی قابل نصب و استفاده می باشد. از جمله کاربردهای کلاهک پره ای جهت تخلیه ی دود و دی اکسیدکربن متصاعد شده از شومینه می باشد. در دهانه های خروجی دودکش هودهای صنعتی و خانگی نیز میتوان از آنها استفاده کرد.

  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف با ما تا انتهای این متن همراه باشید.
  • شرکت ساحل اتحاد انواع مخازن آب از جمله مخزن آب GRP مدولار که شکل نهایی آن مکعبی میتواند باشد تا حجم متر مکعب اجرا می نماید.
  • از کلاهک دودکش پره‌ای برای تخلیه موتورخانه‌ها، شومینه، هود، آبگرمکن و بخاری‌های گازی یا نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • روش دیگر نصب که که بیشتر در قطرها و ضخامت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از فلنچ در نقطه ی اتصال پایه کلاهک دودکش اچ گرد به لوله ی دودکش می باشد.
  • معمولا این کلاهک ها بصورت چهارگوش و گونیا ساخته می شود، اما در مواردی که نشیمن گاه یا زیرکار ناگونیا باشد باید از الگو و زوایای چهارضلعی نشیمن گاه تبعیت نمود و آن را مطابق شابلون پایه ساخت.

این مدل کلاهک به مانند کلاهک دودکش اچ گرد است ولی با این تفاوت که اجزای و لوله‌های آن چهارگوش هستند. در این مدل کلاهک دودکش نیز ابعاد پایه و خروجی‌های کلاهک دودکش باید با ابعاد کانال‌های اصلی دودکش همسان باشد تا در جریان مکش دود، اختلالی ایجاد نشود. دریچه لوور هوارسان پشت بامی ساخت شده توسط شرکن تهویه نو، انتقال دهنده هوای تازه از پشت بام و تخلیه هوای نا مطبوع از داخل ساختمان می باشد. قابلیت گذاشتن دریچه بازدید برای دسترسی به داخل موتورخانه ها و داخل کلاهک پشت بام. کلاهک پشت بامی انتقال دهنده هوای تازه از پشت بام و تخلیه هوای نامطبوع از کلاهک پشت بام داخل ساختمان میباشد.

محصولات

از انواع کلاهک بام می توان به انواعِ کلاهکهای “اِچ” (چهارگوش و گرد) ،کلاهک آلمانی، کلاهک پرّه ای ، کلاهک بادی و…را نام برد. می توان سقف کلاهک پره ای را به شکل های “یک شیب”، “دوشیب” و “هلالی” طراحی کرد. لبه ای سه سانتی به بیرون یا به داخل در پایینترین قسمت پایه ی کلاهک پره ای به منظور نوعِ نشیمنِ کلاهک پره ای تعبیه می گردد. شاید در نظر شما کلاهک پشت بام وسیله ایی بسیار ساده و کم اهمیت باشد ولی از دید مهندسی کلاهک پشت بام یکی از ظریفترین و مهم ترین وسایل ممکن در صنعت تهویه هست. از کلاهک پشت بام برای فضاهایی مانند سوله ها، کارگاهها که سقف آن ها بسیار بلند و شیروانی هستند بیشتر مورد استفاده می شود. با توجه به این نکته که کلاهک های دودکش در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند طبیعی است که انواع مختلف و متنوعی از این کلاهک ها وجود داشته باشد.

معیارهای مختلفی برای دسته بندی انواع کلاهک های دودکش وجود دارد یکی از مهمترین معیارها برای اینکار شکل ظاهری کلاهک ها می باشد. وجود کلاهک دودکش برای حفظ ایمنی ساختمان ها اعم از تجاری و مسکونی مهم و ضروری می باشد. در این صورت دودی که توسط دستگاه های گازسوز تولید می شود؛ به درستی از ساختمان خارج نشده و ممکن است باعث مشکلات تنفسی یا خستگی شود.

در صورتی که برای ساخت آن از ورق ضخیم استفاده شود؛ حتما باید به لوله های دودکش جوش بخورد. کلاهک کلبه ای در مکش دی اکسید کربن متصاعد شده از شومینه های ساختمانی نیز می توان به کار برود. ساختار زیبا و دکوراتیو این کلاهک ها در بام های مسطح و شیبدار بهترین گزینه می باشد. به همین جهت استفاده از آنها در انواع پروژه های ساختمانی و صنعتی گزینه ی مناسبی محسوب می شود.

در بالای حلقه توری، یک کلاهک قرار دارد که به محافظت از دودکش شما در برابر باران و جریان های پایین کمک می کند. با توجه وجود انواع مختلف کلاهک دودکش که در بالا نام برده شد میتوان به تنوع و گستردگی انواع کلاهک دودکش پی برد. از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در جابجایی گازها در سیستم هوا گرمایشی می‌توان به قطر، اندازه، جنس، ارتفاع و کیفیت دودکش اشاره داشت. گازها از اکسیژن سبک‌تر بوده و تنها با هدایت درست در مسیر خروج حرکت خواهند کرد. در یک نگاه کلی می‌توان کلاهک دودکش را به منزله پوشش و محافظی استاندارد در محل خروج دود از دودکش به شمار آورد.

قیمت کلاهک دودکش گرد