آموزش جامع فن بیان و اصول سخنوری مکتب‌خونه | آموزشگاه آپادانا تبریز

افرادی که می توانند در جمعیت های زیاد به راحتی صحبت کنند قطعاً سرعت تفکر بالایی دارند. در اغلب مواقع به صورت ندانسته زبان بدن ما با زبان کلام ما مغایر است. و همین موضوع سبب می‌شود که مخاطب ما نتواند به راحتی به کلام ما اعتماد کند. شاید تا الان تلاش خیلی زیادی را برای متقاعد ساختن دیگران به خرج داده ایم جالب است بدانید متقاعد سازی نیز یک مهارت است.

در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید

یادم می آید فردی برای انتخابات مجلس کاندید شده بود همه نظرسنجی ها و احتمالات نشان می داد. بلکه با انجام تمرین بالا به مرور زبان بدن شما اصلاح می شود و بعد از مدتی شما هم مانند سخنرانان مطرح جهان زبان بدن تاثیرگذاری خواهید داشت. اگر شما هم زیاد از واتس اپ استفاده می کنید می توانید به جای پیام های متنی ویس یا پیام صوتی ارسال کنید و هر بار صدای خودتان را گوش کنید و سعی کنید نقاط ضعف صدا و بیان خود را تقویت کنید. اگر این کار را هر روز به مدت یک ماه انجام دهید خواهید دید که صدای شما مثل یک معجزه هر روز بهتر و بهتر می شود و فن بیان قدرتمندی خواهید داشت. همکار محترم ما بعد از اینکه چندین بار این تمرین را انجام داد مدعی بود به راحتی می تواند در برابر هر جمعی سخنرانی کند و امروز حرفه و شغل او سخنرانی و تدریس است. این تمرین کمک می کند هنگام سخنرانی حجم و برد صدای بهتری داشته باشید و همچنین نفس کم نیاورید و تجربه نشان داده صدای زیباتری هم خواهید داشت.

  • البته همان‌قدر که پاها برای ما انسان ها اهمیت دارند زبان هم برای ما اهمیت دارد.
  • در این دوره آموزش سخنرانی توسط تیم آموزشی ما، بطور کامل، حمایت و پیگیری می شوید تا بهترین نتایج را در زندگی و کسب و کار خود بگیرید.
  • شاید بار ها و بار ها به دنبال یادگیری یک سخنرانی حرفه ای بوده باشید ما سخنران را به شما پیشنهاد می دهیم  چرا که بدون داشتن هیچ گونه دانش و علم از سخنرانی شما را کاملا حرفه ای به جلو می برد .
  • با انجام تمرین‌هایی که گفته شد بعد از یک هفته نتیجه رو احساس می‌کنید.
  • اغلب افراد صدای خودشان را دوست ندارند و تمایلی ندارند که صدای خودشان را بشنوند و تا زمانی که صدایمان برایمان عادی نشود نمی توانیم ایراداتی که در بیان مان ممکن است وجود داشته باشد را رفع کنیم.

با این تمرین به خودآگاهی بیشتری دست پیدا می‌کنید و دفعات بعدی می‌توانید کوتاه‌تر و تاثیر گذارتر صحبت کنید. حرف‌های خود را در زمان سخنرانی در جمع ضبط کنید و بعد از اینکه سخنرانی تمام شد و شما استراحت کردید، فایل صوتی سخنرانی خود را گوش دهید. هنگام گوش دادن به حرف‌های خود موارد زیادی را برای بهبود پیدا می‌کنید. کمبود خواب می‌تواند تأثیری منفی بر نحوه سخنرانی شما بگذارد. مطالعات نشان می‌دهد که کمبود خواب می‌تواند بر حافظه شما تأثیر بگذارد و در این حالت یادآوری سخنرانی برای شما سخت‌تر می‌شود. همچنین، نداشتن خواب کافی می‌تواند کنترل احساسات را برای شما دشوارتر کند، این نیز ممکن است به معنای آن باشد که شما در حین سخنرانی برای آرامش خود باید تلاش زیادی انجام دهید.

تمرینات علمی برای آموزش فن بیان و سخنرانی

آموزش جامع فن بیان و اصول سخنوری مکتب‌خونه | آموزشگاه آپادانا تبریز

در این فصل به هدف سخنرانی، تکنیک‌ها، شناخت مخاطب، سرعت و لحن سخنرانی می‌پردازیم. چگونه با تکنیک هایی ساده و کاربردی بتوانید مسیر یک سخنرانی جذاب و تاثیر گذار را طراحی نمائید. بتوانید با شناخت از تیپ شخصیتی خود و مخاطبان خود،  ارتباطات کلامی حرفه ای را برقرار نمایید.

همان‌طور که نفس می‌کشید، سعی کنید تنفس شما شکمتان را بالا ببرد. هنگام استنشاق (دم) تا عدد ۱۰ بشمارید، سپس هنگام بازدم دوباره تا عدد ۱۰ بشمارید. سعی کنید به یاد داشته باشید که در حین سخنرانی، از این روش نفس کشیدن که قبلاً به خوبی تمرین کرده‌اید، حتماً استفاده کنید. ما در عصری زندگی می کنیم که تکنولوژی در تمام زمینه ها به زندگی ما کمک می‌ کند.

راه های غلبه به ترس از سخنرانی