10 کتاب برتر در حوزه مالیات و حسابداری مالیاتی بورسینس

وجوه بازنشستگی و وظیفه و پس انداز خدمت و مزایای پایان خدمت ، مطالبات مربوط به خسارت اخراج ، باز خرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده نشده ، بیمه های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط موسسات بیمه یا بیمه گذار و یا کارفرما از قبیل بیمه عمر ، خسارت فوت و دیه . در صورتی که دارایی قابل استهلاک در خلال ماه در اختیار موسسه قرار گیرد ، ماه مذبور در محاسبه منظور نخواهد شد . مجتمع آموزشی کاشفان صنعت توسط مهندس توکلی در سال ۱۳۸۹ تاسیس گردیده است که به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی در خوزستان در حال فعالیت میباشد. در این مجموعه به صورت کاملا ساده و فرآیندی، مراحل و مراجع دادرسی مالیاتی تبیین شده است. قبل از خواندن این مطلب توصیه می‌کنیم 180 اصطلاح حسابداری را در چند دقیقه فرا بگیرید. بنابراین شما باید  شغل حسابداری را تجربه کنید تا بتوانید به صورت همه جانبه به آن اشراف پیدا کنید.

از آنجا که دولت برنامه‌های خود را بر اساس درآمدهای حاصل از مالیات اجرا و پیاده سازی می‌کند، مبنای تعهدی کامل می‌تواند مشکلاتی را در مسیر ایفای تعهدات دولت به وجود آورد. لازم به ذکر است که شرکت‌های نوپا و کوچک می توانند برای انجام امور مالیاتی خود از تجربه و تخصص یک حسابدار مالیاتی در کنار استخدام حسابدار برای انجام امور حسابداری خود بهره مند شوند. همان طور که گفتیم حسابدار مالیاتی باید با قوانین مالیاتی آشنا باشد که در ادامه به صورت مختصر مباحث مربوط به مالیات را بیان خواهیم کرد.

چگونه بهترین شرکت حسابدار مالیاتی را پیدا کنیم؟

10 کتاب برتر در حوزه مالیات و حسابداری مالیاتی بورسینس

یک حسابدار مالیاتی خبره باید دانش کافی روی مسئله مالیات و همچنین قوانین و مقرراتی که در این زمینه در کشور وضع می‌شود، داشته باشد. به همین دلیل اگر از بین نیروهای فعال در زمینه حسابداری مایل به انتخاب فردی متخصص در زمینه مالیات هستید، باید حتما دانش و مهارت او را در این زمینه مورد ارزیابی قرار دهید. توصیه بسیاری از متخصصان در این زمینه آن است که سعی کنید امور مرتبط با حسابداری مالیاتی شرکت خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار کارشناسان کم تجربه در این بحث قرار ندهید. به این دلیل که مالیات در نهایت جزء مهمی از هزینه‌های شرکت شما را در پایان هر سال مالی تشکیل می‌دهد. کوچک‌ترین سهل‌انگاری یا بی‌تجربگی در این زمینه به قیمت از دست دادن سرمایه شرکت تمام می‌شود. در مواردی که مؤدی نسبت به برگ تشخیص مالیات ابلاغ شده ، معترض باشد ، می تواند ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ شخصأ یا به وسیله وکیل تام الاختیار خود به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک کتبأ تقاضای رسیدگی مجدد نماید.

فهرست عناوین مقاله

در مرحله اول بازرس باید بررسی کند که آیا رسیدگی به خدمات حسابرسی از طریق بررسی دفتر های روزانه و دارایی و دفتر کل حساب امکان پذیر است یا نه. همچنین میتوانید که با درمیان گذاشتن مشکلات خود با ما و بر طرف کردن مشکل از طرف ما یک همکاری بینظیر در زمینه حسابداری و… داشته باشید پس وقت را تلف نکنید. برای مثال فردی که در ریاضی و محاسبات خیلی وارد نیست مطمئنا نمی‌توانید که وظایف و کارهای حسابداری به خوبی بر بیاید. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

با در نظر گرفتن جرایم و ضررهای که عدم پرداخت مالیات به افراد و شرکت‌ها وارد می‌کند، نقش و اهمیت حسابداری مالیاتی بیش از دوره حسابداری در تبریز پیش مشخص می‌شود. حسابداران و حسابرسان مالیاتی وظیفه محاسبه درست و ارائه گزارش کامل از مالیات را بر عهده دارند. حسابدار مالیاتی باید به انواع مالیات و قوانین و مقررات مالیاتی اشراف کامل داشته باشد. با گذراندن دوره حسابداری مالیاتی می‌توانید به مسائلی مانند مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و حقیقی، مالیات‌های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی تسلط کامل پیدا کنید. با توجه به الزام اشخاص حقیقی و حقوقی مبنی بر ارائه، محاسبه و پرداخت مالیات، یکی از چالش­­‌های پیش­ روی واحد حسابداری مالی، حسابداران و حسابرسان، انطباق محاسبات مالیاتی حسابداری با قوانین و مقررات مالیاتی محسوب می­‌شود. این دوره با پرداختن به مسائلی چون مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی، مالیات‌های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده، هزینه­‌های قابل قبول مالیاتی و معافیت­‌های مالیاتی سعی در حل تعارض میان محاسبات دارد.

  • به این ترتیب، اگر به عنوان یک متخصص مالیات بر ارزش افزوده یا یک مدیر مالیاتی نمی توانید دانسته های خود را به صورت عملی پیاده کنید نمی توانید یک مدیر مالیاتی و یا حتی یک حسابدار مالیاتی موفق شوید.
  • باتوجه به آن که موضوع مالیات تجار اهمیت زیادی پیدا کرده است تسلط به رشته حسابداری مالیاتی میتواند یک بازار کار خوب برای حسابداران ایجاد کند.
  • از طرفی اهداف دیگری نظیر پیگیری معافیت های مالیاتی و تشویقی‌ها و همچنین محاسبه هزینه‌های مالیاتی و استهلاک و غیره را نیز می‌توان از اهداف حسابداری مالیاتی برشمرد.
  • در این مقاله متوجه شدید حسابداری مالیاتی چیست و چه هدافی را دنبال میکند اما اگر میخواهید به عنوان یک حسابدار مالیاتی مشغول به کار شوید یا باید این رشته را در دانشگاه آموزش دیده باشید و یا از آموزش های تخصصی در این حوزه بهره ببرید.
  • حسابداری مالیاتی که معادل انگلیسی آن Tax Accounting است به عنوان یکی از روش های حسابداری شناخته می شود که در آن حسابدار به جای رسیدگی به صورت های مالی مختلف تنها روی مبحث مالیات و حسابداری امور مالیاتی تمرکز می کند.