انواع شیرهای صنعتی قیمت شیرآلات صنعتی فارس استیل | کسری ساران

انواع شیرهای صنعتی قیمت شیرآلات صنعتی فارس استیل | کسری ساران در اکثر کاربردهای کنترل جریان، برای کنترل سیالات در سیستم، لازم است جریان در مدار شروع یا متوقف شود. با فعال شدن شیر برقی می‌توان در مکان‌های دور قرار داد و آنها را به راحتی توسط کلیدهای برقی ساده کنترل کرد. شیر اطمینان یک شیر صنعتی ایمنی است که برای محافظت تجهیزات در برابر فشارهای بالا یا فشارهای خلا شیر پروانه ای طراحی شده است.

تنظیم جریان (Flow regulating)

این همه در مورد انتخاب شیری است که به بهترین وجه با نیاز شما مطابقت دارد. این راهنمای خرید به شما کمک می کند تا از بین انواع شیرآلات، بهترین مناسب را انتخاب کنید. در حالی که بارزترین مسئله در اینجا انتخاب اتصال انتهایی سازگار با لوله کشی شما است، اما در انواع اتصالات انتهایی متداول ویژگی های عملکردی نیز وجود دارد که ممکن است یک شیر را بیش از دیگری مناسب نیازهای شما کند. این شیرها معمولا برای جلوگیری از برگشت جریان بصورت خودکار فعال می شوند و اجازه می دهند شیر هنگام عبور ماده ی سیال از آن در جهت مورد نظر به طور خودكار باز شود. به عنوان مثال می توان به بسته شدن شیرهای یک طرفه در هنگام برگشت جریان یا شیرهای فشارشکن اشاره کرد که در صورت تشخیص شرایط فشار بیش از حد فعال می شوند.

  • لازم بذکر است پلاگ‌ها ممکن است به صورت استوانه اي، کروي نیز ساخته شوند که چنین پلاگ‌هایی ممکن است روغنی یا غیر روغنی باشند.
  • بانت یک اتصال قابل تعویض و تعمیر است و انتخاب صحیح جنس آن بستگی به سیال عبوری از شیر دارد.
  • تنها شیرهای فشاری که یک سیت (Seat) مرکزی دارند، به طور کامل بسته می شوند و انواع شیرآلات صنعتی دیگر آن حداکثر تا محدوده 80 درصد شیر بسته می شوند.
  • طی این سالها پایپ کالا هدف خود را اطلاع رسانی صادقانه قیمت و فروش شفاف اقلام قرار داده و تا به حالا موفق بوده بیش از 100 ها پروژه ساختمانی و صنعتی را با بهترین پشتیبانی پوشش دهد.
  • ساختمان داخلی این شیر به گونه‌ای طراحی شده است که زمانی که فلکه شیر را می‌چرخانید، می‌توانید اندازه مجرای آب را تنظیم کنید و به این صورت، کم و زیاد شدن فشار جریان آب را کنترل کنید.

در موقع لزوم می توان آن را با دست باز و بسته نمود و بدیهی است که در این حالت دیگر شیر کنترل نخواهد بود و فقط یک شیر معمولی است. شیر یک طرفه پیستونی از نظر شکل داخلی شبیه شیر فلکه ای است که جریان باعث فشار پیستون به طرف بالا و انتقال جریان شده که جهت عکس آن پیستون به طرف پایین آمده و مانع از برگشت سیال به طرف ورودی می شود. این نوع شیر بخصوص در محل هایی که لوله های مسیر جریان کوچک هستند و لازم است دبی تحت تنظیم و کنترل باشد مورد استفاده قرار می گیرند. مسیر حرکت سیال در داخل شیر بطور مستقیم نیست و شاید به همین علت مقاومت بیشتری در مقابل جریان از خود نشان می دهد که خود باعث تنظیم جریان می گردد. دیسک شیر پروانه ای با توجه به نوع سیال، فشار کاری و درجه حرارت در جنس های EPDM ،PTFE ،SS 316 ،SS 304 و AL-B ساخته می شود که دیسک شده یا با شافت یک تیکه، ریخته گری یا با شافت جوش داده می شود. در شیر کروی Y شکل، مجرا بند با زاویه 45 درجه نسبت به مسیر اصلی سیال قرار گرفته است.

در این شیرها عامل تنظیم جریان در داخل شیر بصورت حرکت خطی بالا یا پایین می‌شود. عضو مسدود کننده این شیرها با یک حرکت خطی به سمت بالا و پایین باعث باز پا بسته شدن شیر میشود که معمولا بصورت عمودی می‌باشد. روش باز و بسته شدن این شیرها به این صورت است که قطعه‌ای به نام محور (ساقه) نیروی خارجی را به دیسک وارد نموده و آنرا جابجا می‌نماید. این عامل خارجی می‌تواند از طریق نیروی دست اپراتور و یا یک فعال کننده انجام شود. بسیاری از شیرها که در صنایع مختلف به کار می‌روند از این دسته شیرها هستند. به عنوان مثال می‌توان به شیرهای دروازه ای، کروی، پیستونی، دیافراگمی و شیر فشاری اشاره نمود.

شیرآلات  صنعتی چه کاربردی دارند؟

هایپر صنعت فامکو فروشنده انواع شیرآلات پایپینگ اعم از شیر توپی، شیر ایمنی، شیر یکطرفه، شیر دیافراگمی، شیر پروانه ای، شیر سماوری، شیر کروی شیر دروازه ای می باشد. هندل، اهرم یا دسته ای است که به وسیله آن می‌توان شیر را از بیرون باز یا بسته کرد. هندویل دسته ای به شکل چرخ یا فرمان است که با چرخاندن آن توسط دست، شیر باز و بسته می‌شود. شیرهای اتوماتیک معمولاً فاقد هندل یا هندویل هستند، هر چند برخی گونه‌ها ممکن است برای مواقع اضطراری شامل اهرمی دستی نیز باشند. عملگر، یک مکانیزم یا دستگاه است که به کمک آن می‌توان شیر را از بیرون و از راه دور یا نزدیک، باز یا بسته کرد. بعضی از شیرها مانند شیرهای یک طرفه فاقد هرگونه هندویل یا عملگری هستند چرا که مکانیزم عملکرد آنها به صورت داخلی و خودکار است.

شیر اکسپوز 22